Hal-hal babit beberapa aliran dalam Islam dan yang berkaitan. Terima yang baik, tolak yang tiada faedah.



























2 video kat atas ni mengarut. 1. Beliau kata beliau Islam tapi tak percaya dengan hukum syariah dengan mendakwa pihak tertentu salah amal sedangkan pihak tertentu itu bukan wakil utama aliran-aliran dalam Islam. 2. Isteri nabi Muhammad SAW, Aisah memang di bawah umur. Dalam hal ni beliau tak faham bahawa budaya orang-orang Arab dulu memang menikah awal untuk membolehkan perempuan berkenaan belajar cara mengurus rumah barunya bukan terus menjadi "isteri." Selain itu, Aisah adalah seorang berilmu yang menjadi rujukan orang-orang awam bertanya setelah nabi wafat. Jika beliau menghadapi masalah semasa berkahwin dengan nabi mana mungkin beliau sanggup berjuang menobatkan Islam? 







Maaf. Saya tak sokong pendapat beliau kat atas ni kerana beliau menyalahkan hal-hal yang tak perlu.






















Apa yang dibincangkan dalam dua video kat atas ni saya secara peribadi setuju. Namun, pandangan-pandangan ulama dari aliran-aliran lain patut diraikan.






Begitu banyak video mengenai perbezaan aliran dalam Islam yang ada dalam medsos termasuk TikTok. Aku sendiri jadi bosan bila kerap sangat dihadap dengannya, khususnya video-video yang semacam pertikai aliran yang tak sama dengan cara berlebih-lebihan. Aku letak kat atas video-video berkenaan. Sepatutnya, semua agamawan Islam bercerita mengenai ilmu secara umum dan bukannya hal-hal yang boleh menyebabkan persengketaan sesama umat Islam.


Comments