CERAMAH USTAZ







Imam Ghazali yang kata OK zikir hu hu atau ada kitab Syiah yang benar zikir hu hu? Yang mana satu betul? Aku pun taktau! Aku orang biasa yang bukan ahli mana-mana tarikat. Bila nak zikir, aku ikut isi kitab kecil tulisan arwah Dr Haron Din ja.

























Saya tak tahu sama ada bercerita seperti dalam video atas ni dibolehkan Islam. Pada saya, lebih baik bercerita secara umum tanpa sebut nama. Saya sendiri tahu mengenai seorang pemimpin Islam yang amalannya tak sama malah tersasar jika dibanding dengan cara kebiasaan orang-orang awam dan ustaz-ustaz. Saya nak tanya pun rasa tak perlu kerana beliau berpendidikan tinggi dalam bidang pengajian Islam. Saya juga tak bercerita kepada orang-orang lain mengenai beliau kerana saya difahamkan beliau tidak pun mengajak orang-orang lain berbuat seperti beliau. Saya sekadar berdoa kepada Allah supaya beliau tidak semakin sesat di usia tua. Semoga semua kita disatukan dalam syurga kelak. Aaamiin.











Comments