Kata-kata atau cerita-cerita menarik minat aku.















Saya tonton filem yang dilakonkan dua kanak-kanak di atas ni kat panggung wayang sewaktu ia baru ja muncul di layar perak. Namun, sejak awal 1990-an, saya tak pernah lagi kunjungi panggung wayang, sebaliknya saya sekali-sekala sekadar tonton filem kat TV. Sekarang dah bertahun saya tak on 📺 kat rumah, sebaliknya saya tonton berita, filem dan lain-lain kat YouTube. Seperti biasa, filem Hollywood pasti mengukir kehebatan Amerika Syarikat. Begitu juga, filem yang turut membabitkan dua kanak-kanak kat atas ni.












Video kat atas ni adalah excerpt dari sebuah filem yang aku pernah tonton kat panggung wayang sewaktu aku berusia sekitar 20 tahun. Ceritanya menarik tapi aku tak suka apabila watak Tony yang jahat tapi ada sisi "baik" tu ditonjolkan sebagai penagih kokain.

Comments