CHARLES BUKOWSKI





aku tak pernah bersua seorang lelaki yang aku impikan

oleh Charles Bukowski

 

masalahnya kau terpaksa berulang kali memilih antara seorang iblis atau seorang lagi

dan walau apa pun yang kau pilih mereka menghiris sekelumit diri kau

sehingga tiada apa pun tersisa

pada usia 25 tahun kebanyakan orang dah capai impian

bangsat-bangsat seluruh negara miliki kenderaan

makan sedap

punya anak-anak

melakukan segala hal dalam bentuk paling buruk

undi aku untuk mengangkat presiden memperingatkan mereka lebih tentang diri mereka sendiri

aku tiada kepentingan aku tiada kepentingan apa-apa pun

aku tiada idea bagaimana aku mahu bebas

sekurang-kurangnya mereka yang lain mengecapi nikmat kehidupan

mereka kelihatan seperti memahami sesuatu yang aku tak faham

boleh jadi aku ketandusan sesuatu

ia suatu kemungkinan

aku sering sahaja berasa rendah diri

aku tak pernah bersua seorang lelaki yang aku impikan

dan jika pun ia suatu khayalan

ia adalah suatu yang bertuah

aku hanya ingin menghindar diri daripada mereka

tapi tiada tempat untuk aku pergi





















































































































Comments