Satu dua minggu lagi saya akan tulis sedikit pendapat saya mengenai politik negara ini. Saya malas nak ulas sekarang sebab suasana terkini dah macam gampang. Terpulang anda nak ertikan perkataan gampang ni sebagai senang, bermudah-mudah atau apa-apa pun. Bagaimanapun, istilah "macam gampang" ni bukan bermaksud seseorang nak maki teruk sangat. Sebagai contoh, "dema main bola macam gampang." Tapi, ia hanya dikata sesama rakan rapat ja, bukan diucap ketika berbual dengan orang lebih tua atau berpangkat. Di Perak, orang kebanyakan - bukan semua - kalau marah, dia akan maki atau carut lebih teruk daripada istilah ni. Dalam pada tu, bagi menaikkan semangat para pencinta kedamaian, keluhuran, kebenaran selain memudahkan saya ulang tonton kelak, saya letak kat sini beberapa sajak Chairil Anwar dan lain-lain. Untuk pengetahuan anda, sebuah karya  daripada sajak-sajak di bawah ni adalah sajak palsu Chairil Anwar, ia sebenarnya ditulis oleh seorang blogger. Selamat mencari dan mengkaji! Dalam pada tu, saya tak tengok lagi "gambar" Mat Kilau. Dah kurang lebih 3 dekad saya henti masuk panggung wayang dan saya bertekad takkan lagi ke situ sampai bila-bila pun, insya-Allah.


























































Comments