SAJAAAK















































































Sajak Aku Cinta Ayah kat atas ni amat popular khususnya di kalangan pelajar di Indonesia kerana disangka ciptaan Chairil Anwar tapi sebenarnya ia sajak palsu. Apa-apa pun, saya sebagai ayah amat berbangga jika anak-anak saya - 3 perempuan - mencintai saya seperti yang diungkap dalam sajak di atas ni walau saya sendiri berasa saya gagal melunaskan sepenuhnya tanggungjawab sebagai seorang ayah yang diamanahkan Allah kepada saya. Kepada Nurul Asyikin, anak kedua yang bakal bergelar mahasiswi Universiti Sains Malaysia insya-Allah awal bulan depan, ayah ucapkan tahniah dan ayah berdoa semoga "adik" terus cemerlang dan memperolehi kelulusan yang bagus sehingga membolehkan "adik" insya-Allah memiliki kerjaya yang bagus setelah "adik" tamat belajar kelak. Buat Nurul Izzah yang lahir pada hari pilihan raya umum 1999, serta Nurul Sofiyah yang bakal menduduki SPM awal tahun depan, ayah turut berdoa semoga kedua-dua anak ayah ini turut berjaya dalam bidang masing-masing. Ayah minta maaf kepada 3 Nurul kerana ayah sedar ayah sering sahaja gagal dalam menyediakan hal kebendaan kepada kamu semua. 





Comments